Először, próbaként az opciók erőltetésére, három nagy hazai mobilszolgáltatónál akartunk mobil hang és internetet csomagot venni készülék és havidíj nélkül. A készülék nélküli előfizetés mindhárom esetben átlátható volt, a hűségmentesség beállítása azonban már nem mindenhol ment könnyen. Az egyik szolgáltatónál a megrendeléshez szükséges személyes adatok megadásáig nem láttunk választási lehetőséget, és így összehasonlítani sem lehetett a hűségidős és anélküli ajánlatokat anélkül, hogy személyes adatokat adtunk volna meg. Az oldal alján persze elérhető volt az ÁSzF, és benne a díjszabás melléklete az összehasonlításhoz, ezt viszont már tudatosan kellett keresni, tehát egy átlagos hazai felhasználó már nem jutott volna el idáig. A másik szolgáltató rögtön az elején, egyértelműen külön linkre tette a hűség nélküli opciókat, a harmadik pedig az értékesítés lépései között helyezte el a választást, és ezt az oldal alján lehetett áttekinteni. Összességében a háromból egy nagy szolgáltatónál lehetett érezni, hogy a tájékoztatás nem kielégítő, és az ügyfél terelgetése akár már túlzott is lehet.
Az egyik jelentős regionális vezetékes szolgáltatónál is próbálkoztunk az ajánlatok megismerésével, azonban már első lépésként pontos lakcímet kért – ami utca szinten akár érthető is lenne -, majd többféle lakcímre is ugyanazt az üzenetet adta:
„Megkeresünk személyre szabott ajánlatunkkal
Az általad megadott címre nem találtunk pontos ajánlatot. Válaszd ki, mely szolgáltatások érdekelnek és kollégáink felveszik veled a kapcsolatot.”
Ez azt jelenti, hogy aki a honlapon kiválasztja a szolgáltatást, és azon belül az internetet, konkrét árat csak azután láthat, hogy megadta a személyes adatait, és hozzájárult, hogy megkeressék egyedi ajánlattal. A gyakorlott keresők természetesen itt is megtalálhatták az ÁSzF-t a honlap legalján lévő linken, de egy tipikus felhasználó inkább úgy érzi, ráerőltetik a „személyre szabott” ajánlatot.